Here we gooooooo - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ellen Kuijk - WaarBenJij.nu Here we gooooooo - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ellen Kuijk - WaarBenJij.nu

Here we gooooooo

Door: Ellen van Kuijk

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 Maart 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Daar gaat ze dan, ons Els in haar eentje backpacken. Als dat maar goed komt, want ik heb het richtingsgevoel van een cactus. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, sterker nog.. Ik ga ze bezoeken! Kleine Dré van Anne is nu nog in status maiskolf, hopelijk wacht deze 'kleine jongen' met zijn arrival totdat ik terug ben. Afscheid nemen ging dikke prima, ik voelde me net boerin Bertie; klaar voor de expeditie en we zien het allemaal wel! Zat ik dan met mijn blonde haren tussen de spleetogen, al snel zag ik er ook zo uit want slapen was geen probleem. Een prettige vlucht gehad en ge maakt t mee; de koningin van Bels zat bij me in het vliegtuig. Minder prettig was mijn maag, strippenkaart bij de wc dus.
Ik heb vaak de vraag gehad waarom ik niet na carnaval ben gegaan. Antwoord; ik maak liever herinneringen die ik me de volgende dag ook daadwerkelijk kan herinneren! Als first stop; Vietnam!

Een beetje awkward in het begin maar ge-wel-dig om tegen random mensen aan te kletsen. Vietnam voelt een beetje als de Kets, want mensen die je hebt ontmoet kom je vaak ergens anders weertegen. De ene keer reis ik een paar dagen met dezelfde mensen, de andere keer ieder dagdeel met iemand anders en soms spreek ik met 'bekenden' af in een nieuwe plek. Het reizen is super makkelijk aangezien je overal een tour of vervoer kunt regelen en ze prima Engels kunnen. Ik ga vooral met de nachtbus naar de volgende bestemming, scheelt tijd en geld want ik ben en blijf een Hollander. Gelukkig slaap ik in een foetus houding want gos wat zijn die 'bedden' smal! De dorms zijn niet veel beter, de bedden zijn zo hard dat je er bijna doorligplekken van krijgt. Je hebt dorms voor 4 personen maar je kunt ook zomaar vergezeld zijn door 30 mensen.

Geruststelling voor de meesten onder ons, ik zal nog eerder een enkeltje boeken naar Boer Mark in Gambia dan met een Aziaat thuiskomen. A. Ik moet er niks van hebben en B. Ze vallen niet op Westerse vrouwen aangezien zij vrijheid en gelijkheid willen. Neemt niet weg dat ik regelmatig een selfiestick voor mijn neus geduwd krijg met peacetekens links en rechts. Moet je in NL een slechte openingszin verzinnen, vraag je hier gewoon waar iemand vandaan komt en de toon is gezet. Dit heeft er in geresulteerd dat ik werkelijk waar nog geen seconde alleen ben geweest, iets dat niet ten goede komt aan mijn slaap.

Natuurlijk is niet alles vlekkeloos gegaan; ik ben ziek geweest, kon pas 2 dagen later naar Myanmar vliegen (visum niet binnen en vlucht gemist, o.a. 24u op vliegveld gezeten), heb 1 enge situatie gezien (motorrijder stal geld van iemand/werd woest) en ook bij mij zijn mijn handdoek en borstel gestolen haha why?!

Maar Al met al heb ik me nog nooit zo gelukkig gevoeld als nu!! Ik ben trots. Je veilige haven verlaten en alles op je af laten komen. Geen gestress of gemoet, maar vertrouwen hebben in jezelf en je openstellen voor hetgeen dat op je pad komt.
En dat is vooral heel veel moois! Ben ook niet bezig geweest met schrijven of foto's plaatsen, maar puur bezig met genieten. Reminders van thuis zijn dan wel even fijn 'Els hoeist nou, horen/zien/lezen we nog wat? Ik zal aan het eind van iedere bestemming een verslag schrijven en foto's plaatsen. Mijn volgende bestemming is Myanmar, ik ben benieuwd wat dit nog pure en niet-toeristische land te bieden heeft!

  • 20 Maart 2017 - 13:34

    Willy Van Kuijk:

    Hallo Ellen
    Wat een super reisverslag weer .
    Al zoveel leuke en spannende dingen beleefd.
    Geniet nog maar van je Azië avontuur.
    Wij gaan je volgen met je mooie reisverslagen.
    Groetjes uit Loon op zand Peter -Willy van Kuijk

  • 20 Maart 2017 - 13:35

    Wilhelmien:

    Ha Ellen

    Erg leuk om weer een klein verslag te lezen van je backpack avontuur
    Via Skype kan ik zien dat je intens geniet
    Jou lach reikt van oor naar oor
    Dikke vette kus van Moeders

  • 20 Maart 2017 - 14:42

    Tini:

    Ha die Ellen
    Leuk om iets van jou te lezen.Heeft die dag op vliegveld toch nog iets positiefs opgeleverd,had je effe tijd om iets te schrijven. Geniet ervan en reisplezier we wachten inderdaad natuurlijk op nog meer schrijven en foto's.
    Groetjes vanuit Sprang doei"......

  • 20 Maart 2017 - 15:16

    Chantal De Kroon:

    Heeeee Ellen!

    Wauw wat een komisch maar ook zeker gaaf verhaal heb je geschreven. Ik ben zo jaloers op het feit dat jij dit gewoon durft en ook doet! Maar zo ben jij.. een echte durfal! Ik hoop dat je nog mag genieten van alles wat je de komende tijd gaat doen! Maar eigenlijk ben ik er wel van overtuigd dat jij dat gaat doen!

    Nog heeeeeeeul veeeeeul plezier daar ver weg! En als je in Nederland bent, gaan we snel een keertje kletsen met een drankje!

    Cheers!

    xxx Chantal

  • 20 Maart 2017 - 16:25

    Hans En Marion:

    Há El, wat leuk om te lezen dat jij daar de tijd van je leven mee maakt! Blijf vooral genieten en wij wachten rustig af.
    Groetjes H&M

  • 20 Maart 2017 - 18:19

    Marian:

    Lieve Ellen
    Wat schrijf je weer mooi.
    Heerlijk genieten en wij van jou verslagenverslagen.
    Nog heel veel plezier meisje.
    Toi toi uit de Kinkenpolder


  • 20 Maart 2017 - 19:48

    Gerda:

    Hallo Ellen,

    Wat geweldig allemaal, ik kan niet veel nieuws schrijven. Ze waren me allemaal voor. Maar je ziet wel dat we allemaal razend benieuwd zijn naar wat jij allemaal gaat doen en meemaken. Je schrijft zo levendig dat we het helemaal voor ons zien. Geniet nog veel en we wachten weer op het volgende verhaal. Jan en Gerda

  • 20 Maart 2017 - 21:38

    Pien En Wil:

    He daar hebben we onze globetrotter, wat een ervaringen weer echt super hoe jij alles zo lekker verteld !
    geniet, geniet, geniet,


    Dikke kus,
    Wil & Pien

  • 20 Maart 2017 - 23:04

    Maria:

    Hoi Ellen,
    Ik ben trots op mijn buurmeisje. Ze trekt zomaar in haar eentje de weide wereld in. Volg je hart zeggen we dan allemaal maar hoeveel mensen doen dit????? Jij wel en het is fijn te horen dat je het goed naar je zin hebt. Fijne reis gewenst door Myanmar.
    Groetjes, Maria

  • 26 Maart 2017 - 17:30

    An:

    Lieve lel,
    Komt ze weer aan met zo'n verslag waar je gelijk helemaal in zit en met een grote glimlach leest. Een woord: super!!
    Fijn om te horen dat je zo gelukkig bent en dat het goed gaat, dan zijn wij ook blij.
    Geniet er van lieve zus, maar dat komt wel goed!
    Dikke kus van mij en natuurkijk van kleine Dre

  • 26 Maart 2017 - 17:37

    Tollieoo:

    Leuk verhaal Lellie! Wat maak je bijzondere dingen mee, leuk om te lezen! Veel plezier en geniet van je tijd daar! Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Lieve familie en vrienden, Erg leuk dat jullie even een kijkje komen nemen. De komende weken zal ik leuke verslagen gaan maken om aan jullie te laten weten hoe het in Azië gaat. Berichtjes zijn altijd welkom, graag zelfs! Heel veel groetjes, Ellen

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 144212

Voorgaande reizen:

19 Februari 2017 - 31 Mei 2017

Rondreis Azie

15 November 2014 - 03 Januari 2015

Thailand

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Kenia

Landen bezocht: