Avontuur deel 2: Bangkok en Angkor - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Kuijk - WaarBenJij.nu Avontuur deel 2: Bangkok en Angkor - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Kuijk - WaarBenJij.nu

Avontuur deel 2: Bangkok en Angkor

Door: Ellen van Kuijk

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 December 2014 | Thailand, Bangkok

Hallee mensen, nou ik zal jullie eens vertELLEN wat ik deze week allemaal heb gedaan..

Zaterdag 20/12/2014: Bangkok
We hebben overnacht in Phuket, waarbij ik mijn laatste nachtje heb doorgebracht met Charlotte. Ben je op weg naar je ontbijtje (toast van 1 cm dik), zie je een vieze oude man inclusief string buiten staan. Good morning Thailand! Vanaf het hotel zijn we naar het vliegveld gegaan, dat scheelde weer een hoop gedoe. Na een prettige vlucht te hebben gehad, hebben we Char gedropt bij haar lover en hebben we afscheid genomen. Na voor te hebben gedrongen in de rij van de taxi (niet bewust), hebben we onze koffers gedropt bij ons, hotel wat midden op Kohsan Road lag. Ze hebben werkelijk taxi’s in alle kleuren echt een heel leuk gezicht! Gek om te weten dat ik maandag niet naar stage hoef, ik roep wel heel hard ‘oh ik ga lekker 2 weken reizen’, maar eigenlijk ben ik er de afgelopen weken en maanden nog helemaal niet mee bezig geweest. Ik laat me dan ook maar lekker meeslepen door de meiden en geef gewoon af en toe aan wat ik graag zou willen zien en wat niet. Deze dag hebben we de buurt een beetje verkend en hebben we wat gegeten/gedronken op Kohsan Road.

Zondag 21/12/2014: Bangkok
SHIT, Youtube doet het niet, nou moet ik met mijn ochtendstem Happy Birthday gaan zingen voor Monika’s 21th birthday. Dit nachtegaaltje heeft zijn werk gedaan en we hadden ballonnen opgeblazen en slingers opgehangen. We hadden via Co van Kessel een fietstocht geboekt door Bangkok, echt geweldig! Monika kreeg een echt Birthday bike, inclusief ballonnen. Deze ballonnen en verjaardag sjerp zorgde er voor dat ze een heuse bezienswaardigheid was door de straten van Bangkok. Door smalle steegjes, dwars door een woonkamer van iemand, om 9u ochtends door een vlees/vismarkt, bloemenmarkt, bezoekjes bij verschillende tempels en ga zo maar door. We hadden een groep met bijna alleen maar Nederlanders dus dat was wel super gezellig. Wel wennen dat je na 5 weken weer gewoon tegen andere mensen kan praten. Alle namen van de tempels kan ik niet onthouden, ik weet wel dat we bij een witte tempel naar binnen zijn gegaan en je hier achteruit de tempel weer uit moest. Ook kon je er vissen en schildpadden voeren. Gelukkig was het niet heel warm en was het prima weer om te fietsen, wat een beleving door die drukte en smalle wegen! Na de fietstocht van 3u besloten we om naar de enorme winkelcentras te gaan, iedere verdieping had weer iets anders: Eten, elektronica, kleding (Dior, prada), voor ieder wat wils! Je had er 1 van de grootste aquariums van Azië, dus daar zijn we een kijkje gaan nemen. Super vet al die dieren, zeker omdat we natuurlijk hebben gesnorkeld en we sommige beesten terug zagen komen. Op de terugweg in de tuktuk zagen we dat de straten bomvol stonden met mensen, het leek alsof One Direction langs zou komen. Uiteindelijk gevraagd aan een Thaise meneer wat er aan de hand was en hij vertelde ons dat het Thaise voetbalteam (wat gisteren gewonnen had) aankwam! Nou ken ik het Nederlands elftal net bij naam, dus het was niet spannend genoeg om voor te blijven kijken.
De eerste avond wil je natuurlijk niet missen dus zijn we wat drankjes gaan doen op Kohsan Road.
Hier hebben we gezellige mensen ontmoet en moest ik mijn ‘at’ kunsten laten zien (voor de volwassenen onder ons: in 1x je glas leegdrinken) wat vol verbazing zorgden bij de mannen.
Het was echt een super gezellige avond met zijn allen die tot een uurtje of 3 duurde.

Maandag 22/12/2014: Bangkok
Vandaag vroeg uit de veren, omdat we de rest van de tempels wilden bezichtigen in Bangkok. We zijn eerst naar een gouden Buddha gegaan die echt héél hoog was, super vet. Daarna zijn we naar the Grand Palace geweest, wat zijn naam eer aan deed want na een paar uur waren we er nog niet doorheen. Van gouden torens naar super mooie gedetailleerde tempels en Boeddha’s, ons Roy en Rian zouden hier zo hun nieuwe kledinglijn op kunnen baseren. We zijn ook nog op de foto geweest met een bewaker die natuurlijk niet mag lachen, maar daar weet ons Elsje wel raad mee! Als een of andere zot stond ik allemaal gekke bekken te trekken om die vent maar te laten lachen. Wat hebben we vandaag veel tempels bezocht, maar oh wat was het mooi! Ik heb zelfs in de laatste tempel nog een ritueel gedaan met stokjes. Je moest dan je ogen dicht doen, met het bakje schudden en dan zou er een stokje uitvallen. Wanneer er 1 uitviel was die sprekend voor jou, wanneer er meerderen uitvielen was de eerste sprekend en had je van de rest een klein beetje. Bij mij viel natuurlijk het halve bakje weer in 1 keer op de grond. In de avond zijn we weer met hetzelfde clubje wat gaan eten en drinken. Dit drinken liep uit op een grote biertap en het spelen van drankspelletjes. Aangezien ik de enige vrouw was die meedeed was ik weer te pineut, dus na die halve biertap achterover te hebben geslagen voelde ik hem aardig hangen. Besloten om te stoppen met drinken en rond een uurtje of 3 zijn we terug gegaan. Vanaf het terras was het voor mij game over.

Dinsdag 23/12/2014: Bangkok/Cambodja
Pas de volgende dag bleek dat het echt heel slecht met me ging. Ze hadden me blijkbaar gevonden voor de deur met de bewaker en ik kon helemaal niets meer. Ik zal jullie de details niet vertellen, komt er op neer dat ik heel de nacht ziek ben geweest. Die paar biertjes in combinatie met het minimale aantal slaapuurtjes de afgelopen weken, mijn maag die al 2 weken van streek was, de ontlading van de afgelopen stageperiode en spanningen van wat nog ging komen heeft er voor gezorgd dat mijn lichaam even helemaal aan zijn eind was en rust nodig had. Maar rust daar was geen tijd voor, want tjoptjop op naar het vliegveld. De vlucht ging prima (met veel hulp van de meiden want ik kon zelf amper staan), maar bij aankomst bleek dat ik maar 34 graden lichaamstemperatuur had, dus daar liep ik in mijn wintertrui door het sambalhete Cambodja! Ge maakt t mee.. Die dag dus maar lekker uitgeziekt op bed

Woensdag 24/12/2014: Cambodja
Ik ben in Cambodjaa, ik ben in Cambodjaa! Zo komde nog eens ergens, binnen 2 weken even een overstap maken naar een ander land. Ik moet wel weer even acclimatiseren hoor, want ze rijden hier weer aan de ‘goede’ kant van de weg, het is hier een stuk benauwder en je moet hier met dollars betalen. Ons eerste uitstapje was Angkor Wat, echt een enorm grote ruïne. Je kon links, rechts, rechtdoor, hier kon de doolhof in de Efteling nog wat van leren! Dit resulteerde er dus al snel in dat Monika en ik Kimberly kwijt waren. Dan maar met zijn tweetjes verder en na 3 kwartier kwamen we haar weer eens een keertje tegen, dit gebeurde niet 1x maar meerdere keren op een dag. Dat kwam voornamelijk doordat wij een stuk sneller liepen en dachten: ‘Goh die steen hebben we net ook al gezien, Leuk hoor Boeddha 3923’. We hadden geen gids ingehuurd, dus we waren eigenlijk continu tegen een hoopje stenen aan het kijken en Boeddha’s met afgehakte ledematen. Waarom dit precies zo was, geen flauw idee. Ik kwam met het briljante idee om mijn hoofd op een Buddha te leggen die geen hoofd meer had, maar achteraf bleek dat dit 1 van de ergste dingen is die je kunt doen, whoeps! Maar ik heb mooi wel een echte Buddhels foto. Aangezien de zon op standje sambal stond droegen we een korte broek, maar we hadden wel een tempelproof outfitje in onze tas zitten. Je zag de mensen om ons heen dan ook hard lachen wanneer we 1 grote omkleed sessie hielden midden op een tempel. We hebben heel wat trappen opgelopen, maar het uitzicht was wel adembenemend mooi! Allemaal groen om je heen, mooie palmbomen en prachtige ruïnes.
Na Angkor Wat zijn we doorgegaan naar Ta Phron (Kimberly heeft me geholpen bij het onthouden van al deze namen, want zelf ben ik echt een zeef). Hier staat de boom uit Tomb Raider, al heb ik de film nog nooit gezien. Als echte ramptoerist moest ik hier natuurlijk mee op de foto en wat een indrukwekkend gezicht was dat! Een gekrulde boom over een ruïne heen, erg bijzonder. De rest van deze tempel was niet heel mooi, aangezien ze veel aan het restaureren waren.
Het was al tegen 3u aan en we wilden de zonsondergang op een mooie plek zien, volgens de tuktuk driver kon dat bij de rivier (moesten we uiteindelijk nog voor betalen ook). We zaten op een gammelbootje maar die hadden we wel voor ons alleen en we mochten op het dek zitten. Onderweg zag je allemaal drijvende huisjes en overal boten, ook kwamen we 2 kerkscholen tegen. Je had er een krokodillenfarm maar dit was echt niks bijzonders, een paar krokodillen in een gat met water waarbij het stonk alsof Nel Veerkamp daar was overleden. Flinke tegenvaller, dus gingen we boven op het terras zitten waarbij we de zonsondergang konden zien.

Om 3.30u stond mijn wekker aangezien ik met het thuisfront zou gaan skypen op kerstavond. Washandje door het gezicht, kerstmuts op en gaan met die banaan. Als verrassing had ik een filmpje gemaakt waarin ik gedichtjes heb geschreven voor iedereen en teksten met foto’s erbij had gezet. Al snel kon ik mijn tranen niet meer in bedwang houden, aangezien ik altijd uitkijk naar kerstavond met het gezin. Nu zat ik in een land waar kerst vrijwel niet wordt gevierd dus dat was wel even wennen. Na aan beiden kanten wat tranen te hebben weggepinkt, veel hebben gelachen en natuurlijk hebben geproost, was het tijd om afscheid te nemen. Ik had namelijk om 5.00u een tripje gepland staan.

Donderdag 25/12/2014: Cambodja
Met de ogen nog half dicht reden we naar Angkor Wat, waar het echt snoei druk was. Iedereen wilde natuurlijk de zonsopgang zien, maar al snel wisten Monika en ik een tweederangs plekje te bemachtigen bij het water. Ik denk dat dit een van mijn mooiste en meest bijzondere moment is in mijn leven, wat een uitzicht was dat! De weerspiegeling in het water, de kleur van de zon op de achtergrond, de stilte die er heerste al waren er honderden mensen.
Rond een uurtje of 7 was het tijd om verder te banjeren, want we hadden nog 8 tempels te gaan in Angor Thom. De een groter en mooier dan de ander, maar wel super gaaf om te zien. Monika en ik merkte al wel na de 3e ruïne dat we ruïnemoe waren. Normaal gesproken zie je door de bomen het bos niet meer, maar wij zagen door de stenen de ruïne niet meer. Basic fit too the max, want wat hebben we een partij gelopen op die trappen. Hee, alweer een trap, zullen we dat nou wel doen? Ach, die kan er ook nog wel bij, even de oreo’s er af trainen. Wanneer je op deze manier nog een paar tempels te gaan hebt wordt je vervelend, waardoor we een mini fotoshoot zijn gaan doen en de grootste lol hebben gehad. Als laatste zijn we naar een tempel gegaan die op de berg lag, om de zonsondergang te zien. We waren gelukkig op tijd, want vanaf half 6 mocht je er niet meer in en er mochten ook maar 300 mensen op de tempel. We hadden dit keer eersterangs plekken en WAUW wat een uitzicht! Een serene rust straalde er over de tempel en het was een kwestie van alleen maar genieten. Tot het moment dat je een foto wil maken en iemand met een immense selfiestok je momentje verpest. Heel wat gegrom heb ik links en rechts van me gehoord, want die man verpestte zeker 139 foto’s. We hebben in de stad zelf nog een hapje gegeten en foto’s gemaakt van de kerstverlichting, want het is tenslotte 1e kerstdag! Al was hier weinig van te merken.

Vrijdag 26/12/2014: Cambodja/Bangkok
Koffers inpakken en op naar het vertrouwde Thailand. Het klinkt heel gek, maar het voelde echt heel onwennig toen ik in Cambodja was. Dit komt natuurlijk doordat ik 6 weken lang via de Thaise cultuur heb geleefd en hier dus ook al aan gewend was. De terugvlucht ging soepeltjes (iets wat hobbelig) en bij aankomst hebben we snel de koffers gedropt, zodat we de rest van de tempels in Bangkok konden bezichtigen. Ik sta er iedere keer weer versteld van hoe gedetailleerd die tempels en Boeddha’s zijn. Als eerste zijn we naar Wat Arun gegaan, omdat je hier blijkbaar de meeste tijd door zou brengen en je wat treeën moest beklimmen. Je zou het liefst van ieder steentje een foto willen maken, maar goed daar wordt je ook weer niet blij van. Wat super gaaf was, was dat je een uitzicht had over heel Bangkok en dat de zon net een beetje onderging.
Als laatste zijn we naar Wat Pho gegaan en ik bleef maar zoeken naar die immens grote liggende Boeddha. Ik kon hem nergens vinden en wat bleek.. Lag die vent binnen te pitten! Het was echt een huge Boeddha van maarliefst 46 meter lang en 15 meter hoog! Monika en ik waren NU ECHT TEMPELMOE! Dit resulteerde er in dat we enorm lastig werden en de flauwste grappen ever vertelden. Stond er een bordje ‘please do not sit here’, mag je hier wel staan dan? Half gierend die tempel uit aangezien we het rustmomentje van meerdere mensen verstoorden. Eenmaal buiten ziet Monika een stoel waar een scheur in zat en zei: ‘Nou, zelfs de stoel ligt in een scheur!’ Toen kwam ik natuurlijk helemaal niet meer bij en de Thaise mensen keken ons maar raar aan. We wilden de tempel uitlopen en er stonden allemaal monniken buiten die touwen aan het ophangen waren. We waren al aan het raden of ze zouden gaan touwtjespringen, koekhappen of koorddansen. Ik kon er in ieder geval geen touw aan vastknopen haha!
In de avond hebben we afgesproken met Charlotte en Mike om wat te gaan drinken, wat een leuke afsluiting was van een geweldige eerste reisweek.

  • 29 December 2014 - 18:11

    Tini:

    Ha die Ellen, hij gaat goed zo te lezen.
    Jij wilt altijd laten zien hoe veel je wel niet kunt drinken, maar je ziet wel dat dit niet altijd goed uitkomt. Plezier op zijn tijd maar drinken met maten niet te letterlijk opnemen dus.
    Gelukkig kon je nog half ziek meereizen met de andere meiden, en ben ze maar dankbaar dat ze zo goed voor jou gezorgd hebben.
    Veel gezien en meegemaakt te horen lijkt mij ook heeeel mooi daaro.
    Geniet er nog van deze laatste week en een fijne jaarswisseling en alvast een gelukkig nieuwjaar,maar dat komt wel goed denk ik en tot zondag.

    Groetjes je vader xxxxxxxxx

  • 29 December 2014 - 18:53

    Wilhelmien:

    Zo zo
    Ten eerste wil ik weten hoe Jij weet hoe Nel Veerkamp ruikt ?
    Je hebt weer een heel avontuur beleeft en hoop dat je nog wat anders dan tempels ziet .
    Je hebt ons echt verrast op kerstavond da was jaaaanke jonge

  • 29 December 2014 - 23:32

    Arianne:

    wow, wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Nog een kleine week en dan zit het er op. Geniet nog van deze laatste dagen. Gr. Arianne

  • 30 December 2014 - 00:04

    Els Toorians:

    ha avonturierster wat n mooie verhalen je hebt het weer mooi allemaal meegemaakt meske en veel gezien nog n weekje en dan weer in sprangcity zal.wennen zijn nou geniet nog effe he kus

  • 30 December 2014 - 23:29

    Marian:

    Hee, die drankorgel (ben ik gelukkig niet alleen Ha Ha)

    Nou je heb je weer goed vermaakt meid wat zie jij veel geniet nog maar van de laatste dagen.

    We wensen je toch een fijne jaarwissel en een heel gelukkig liefdevol 2015.

    Groetjes, marian & Rini xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Lieve familie en vrienden, Erg leuk dat jullie even een kijkje komen nemen. De komende weken zal ik leuke verslagen gaan maken om aan jullie te laten weten hoe het in Azië gaat. Berichtjes zijn altijd welkom, graag zelfs! Heel veel groetjes, Ellen

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 144190

Voorgaande reizen:

19 Februari 2017 - 31 Mei 2017

Rondreis Azie

15 November 2014 - 03 Januari 2015

Thailand

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Kenia

Landen bezocht: