We're going to Kenia! - Reisverslag uit Sprang-Capelle, Nederland van Ellen Kuijk - WaarBenJij.nu We're going to Kenia! - Reisverslag uit Sprang-Capelle, Nederland van Ellen Kuijk - WaarBenJij.nu

We're going to Kenia!

Door: ellenvankuijk

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 Januari 2012 | Nederland, Sprang-Capelle

Ik zie de mail nog voor me;
Je hebt nu de kans om stage te gaan lopen in Kenia!
Het eerste wat in me opkwam was;
JAAAA die kans grijp ik!
Uiteindelijk de moed verzameld om de stap te wagen.
Toen was het de kunst om een sollicitatiebrief te schrijven die mijn moeder wel 10x onder ogen heeft gezien, omdat hij van mij zo goed mogelijk moest zijn.

Ik werd uitgenodigd om samen met 14 anderen op gesprek te komen in Utrecht. Daar moesten we huisopdrachten maken, intervieuws houden, samenwerkingsopdrachten uitvoeren en een presentatie houden.
Wat zenuwachtig begon ik aan de dag, maar dit was al snel voorbij aangezien ik me prettig voelde tussen de anderen. Met een paar mensen had ik al gelijk een soort van klik.
Nu maar wachten op de uitslag...
5 dagen later om 14.45u net voordat ik naar stage moest kreeg ik een berichtje;
GEFELICITEERD
Er kwam nog een hele lap tekst achteraan, maar toen ik het eerste woord las sprong ik op van blijschap en rende mijn broer, zus en vader de woonkamer in. Wat is er aan de hand?
AAAHHHH ik mag naar Kenia !!
Wat tranen zijn gerold en kon mijn geluk niet op. Mijn droom werd werkelijkheid.

Nog een aantal informatiedagen gehad in Utrecht en Boxtel, waar we informatie kregen over geld, kleding, eten enz.
Wat nog een leuke verrassing was; De mensen met wie ik een klik had op de ontmoetingsdag, waren uitgekozen om mee te gaan naar Kenia!

We mochten onze voorkeur aangeven voor stageplek en iedereen wou naar dezelfde. Wat een geluk, ik ben uitgekozen om uitgerekend op die plek stage te lopen. We slapen in een familiehotel in Gede, een plaatsje verderop. Hier wat info over mijn stageplaats;


De plek waar ik naartoe ga heet 'God our father home for needy children'.
Hier zitten weeskinderen en kwetsbare kinderen.
Al het geld dat binnen komt is via sponsoring. Hiervan moeten ze scholing, medicatie, voedsel en personeel betalen.
De voorzieningen zijn er matig, de kinderen zijn blij met wat ze hebben.
Met de sponsoring wil ik bijvoorbeeld een grote activiteit organiseren, aanschaffen/vervangen van materiaal en nog veel meer.
Mijn plek is geregeld via de organisatie VSO en leggen ons bij aankomst nog meer uit wat voor dingen we kunnen ondernemen.

Als je interesse hebt;

Hier een heel mooi filmpje die is gemaakt over God our father home;
http://www.youtube.com/watch?v=gw0evfFt27o

Nu, een aantal weken verder nadat ik de stap heb gewaagd om me aan te melden voor deze avontuurlijke reis, zijn de meeste dingen al achter de rug. Er komt nog best veel kijken voor zo'n reis; Visum, reisverzekeringen, inentingen, ovkaart, studiefinanciering en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het besef komt nu pas echt en de kriebels die zijn al aardig aanwezig. Ik houd jullie op de hoogte door verslagen te schrijven en hoop dat jullie ze zullen volgen. Berichtjes zijn welkom, graag zelfs. Moet het natuurlijk 3 maanden zonder jullie doen!


  • 13 Januari 2012 - 12:37

    Stijn Bergmans:

    Leuk Ellen!
    Veel plezier en succes daar. Die waarbenjij.nu reisverslagen lees ik altijd graag dus zal het nu ook doen, haha.

  • 13 Januari 2012 - 12:40

    Herman En Carine :

    wat gaaf Ellen wat je gaat doen we wensen je een onvergetelijke tijd toe in Kenia.
    herman en carineHoefnagel

  • 13 Januari 2012 - 13:06

    Pien En Wil:

    Succes met de voorbereidingen en geniet van alles !!!!

  • 13 Januari 2012 - 14:31

    Marielle V Ree:

    Alvast heel veel plezier en succes meid! Al ga ik er wel vanuit dat ik je van te voren nog zie ;) !
    Ik zal je verhalen zeker lezen! Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken! xx

  • 13 Januari 2012 - 16:58

    Je Allerliefste :

    He Ellen
    Altijd leuk om zo te volgen wat je allemaal gaat doen en doet .
    Wij zijn supertrots dat je daar iets gaat beteken voor die kinderen.
    Aan fantasie en ideeën geen gebrek dus dat komt vast en zeker goed !
    Ook al zullen we lach zeker gaan missen.
    Meid heel veel plezier.

  • 19 Januari 2012 - 15:06

    Patty:

    Lieverd, heel veel plezier in Kenia!
    Die kinderen boffen daar met jou.
    Xxx

  • 19 Januari 2012 - 15:48

    Ellen Van Kuijk:

    Thanx ! :D Wie is trouwens; Je allerliefste? hihi

  • 23 Januari 2012 - 13:30

    RAY:

    Hoi Ellen succes met je stage in verwegnistan Kenia. Geniet ze en ook van het warme weer :) Toppie!!
    Ik ga je wel een tijdje missen..
    snik snik!! Tot gauw!! gr Ray.

  • 23 Januari 2012 - 16:16

    Wilhelmien:

    De allerliefste is natuurlijk haar moeder

  • 30 Januari 2012 - 18:51

    Peter En Willy:

    Ellen een hele leuke tijd in Kenia geniet er van.We gaan je volgen op de site.groetjes Peter Willy

  • 31 Januari 2012 - 12:39

    Rien&CorryVerstijnen:

    Nou daar ga je dan! Naar Kenia nog wel. Spannende uitdaging. Dapper hoor. Sukses, we volgen je graag.

  • 01 Februari 2012 - 13:28

    Bart V Hest:

    Super veel succes en plezier

  • 02 Februari 2012 - 03:26

    Kim:

    Hoi Ellen,

    Ik wil je bij deze heel veel succes wensen in Kenia!!! Ik ga proberen je te volgen via je waarbenjij.nu

    Succes en natuurlijk ook heel veel plezier daar ;)

    Groetjes Kim (en de rest van de Fam. Van oversteeg)

  • 02 Februari 2012 - 17:25

    Jan En Gerda:

    Hoi Ellen
    Al een beetje bekomen van je supriseparty en de reis. Je zult wel weinig geslapen hebben.
    een hele leuke en nuttige tijd daar.

  • 02 Februari 2012 - 17:55

    Kitty:

    hey ellen veel plezier en geniet ervan
    en kom maar op met je reisverslagen.

  • 09 Februari 2012 - 11:10

    Samantha:

    Succes meidd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Lieve familie en vrienden, Erg leuk dat jullie even een kijkje komen nemen. De komende weken zal ik leuke verslagen gaan maken om aan jullie te laten weten hoe het in Azië gaat. Berichtjes zijn altijd welkom, graag zelfs! Heel veel groetjes, Ellen

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 144188

Voorgaande reizen:

19 Februari 2017 - 31 Mei 2017

Rondreis Azie

15 November 2014 - 03 Januari 2015

Thailand

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Kenia

Landen bezocht: